W momencie gdy sami kupujemy części to taki zabieg ma sens jeśli chcemy sami naprawić nasz samochód. Jeśli mamy zamiar naprawić auto w warsztacie to najlepiej zlecić także zakup potrzebnych elementów. Jedną z zalet jest to że pracownicy warsztatu mogą liczyć nawet na kilkudziesięcio procentowe zniżki. Ale minusem jest fakt że sporo warsztatów zamiast podzielić się upustem to sprzedaje części ze sporym narzutem by i na tym zarobić. Dlatego przed naprawa auta warto poprosić o kosztorys, wtedy mamy możliwość sprawdzenia czy jakiś części nie kupimy taniej sami. Możemy tez trafić na warsztat w którym jeśli dostarczymy sami części to podniosą nam koszty robocizny. Aby odpowiednio dobrać części musimy posiadać pewne informacje o swym aucie. Najważniejszy to model auta i data jego produkcji. Kolejne to numer VIN, wersja silnikowa, wyposażenie takie jak ABS. Często tez na wymontowane części znajduje się numer katalogowy co może ułatwić nam zakupy. Jeśli zamierzamy kupić części do układu hamulcowego to nie powinniśmy mieć z tym większych problemów. Najważniejsze byśmy wiedzieli jaki jest rok produkcji, wersja silnikowa oraz czy nasze auto jest wyposażone w ABS. To powinno wystarczyć. Jeśli chodzi o silniki to często się zdarza że ten sam motor znajduje się nawet w kilkudziesięciu modelach. Może się zdarzyć że są jakieś różnice konstrukcyjne takie jak inne materiały. Jeśli zamierzamy kupić części karoserii to musimy uważać bowiem na rynku jest wiele różnych tanich zamienników które są kiepskiej jakości. Może się okazać że lepszym rozwiązaniem będzie zakup części używanej ale oryginalnej. Czasem trudnym zadaniem jest właściwe dobranie lakieru, ponieważ lakier z czasem robi się zwietrzały i dobranie go po numerze jest trudne. Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne takie jak świece czy filtry to zazwyczaj są to materiały standardowe wykorzystywane przez wielu producentów. Dobór właściwych świec czy filtrów nie powinien sprawić jakichkolwiek problemów. Pamiętajmy przy wyborze oleju by w starszych motorach nie stosować nowoczesnych olei syntetycznych oraz w nowoczesnych motorach tanich olei mineralnych. Jeśli chodzi o elementy zawieszenia to w tej grupie mamy do wyboru dużą ilość zamienników. Jednak musimy pamiętać że nasze polskie drogi są jakie są i czasem nie ma co oszczędzać. Pamiętajmy że elementy występujące oparami takie jak amortyzatory powinniśmy wymieniać parami, wymiana tylko z jednej strony powoduje to że nasza jazda robi się niebezpieczna. Jeśli chodzi o felgi i opony to musimy przestrzegać zaleceń producenta. Wiadomo ze im lepszej firmy kupimy opony tym będą droższe ale zapewnią nam lepsze właściwości jezdne i dłuższą trwałość.