Jak zachowa się nasze auto, jeśli dojdzie do kilkugodzinnego stania w korku przy niskiej temperaturze. Zima w godzinach szczytu bardzo często tworzą się korki, są tez osoby, które stoją w nich dzień w dzień. Dochodzi tez do sytuacji ekstremalnych, gdy przez kilkanaście minut stoimy w miejscu a silnik naszego auta pracuje. Najlepiej jak będziemy w korku z rozgrzanym już silnikiem, silnik nie działa na bogatszej mieszance, ogrzewanie pracuje. Gorzej, jeśli z zimnym silnikiem znajdziemy się w korku. Silnik zimny przy niewielkich obrotach rozgrzewa się bardzo powoli, silniki coraz to nowsze odprowadzając bardzo małe energii, jako ciepło. Dlatego też silniki nieobciążone rozgrzewają się bardzo powoli, wpływ na to ma temperatura, im niższa tym będzie to trwało dłużej. Nawet, jeśli ruszymy i temperatura wzrośnie to jak staniemy w korku to będzie ona malała. Winne jest przede wszystkim ogrzewanie, które w tym przypadku działa jak chłodnica. W takiej sytuacji paliwo zostaje rozrzedzone paliwem, przez co będziemy często musieli olej wymieniać. Bardzo duże jest wtedy także spalanie, bo o ile kilkanaście kilometrów pokonujemy w kilka godzin to nasz silnik spala jak byśmy przejechali nawet 100km., Jeśli chodzi o akumulator w korku to, gdy tej on sprawny to nie musimy się tym przejmować. W teorii nasz alternator produkuje tyle prądu ile zużywają nasze wszystkie urządzenia elektryczne znajdujące się w samochodzie. Mała ilość prądu może się pojawić tylko w drastycznych sytuacjach takich jak praca auta na wolnych obrotach przy włączonych w dużej liczbie odbiornikach. Ale nie ma, co się martwic, bo nawet w takiej sytuacji silnik nie zgaśnie. Może to spowodować większe rozładowanie akumulatora, a taka sytuacja może zaowocować tym ze będzie problem z uruchomieniem samochodu. Dlatego jeśli często stoimy w korku to nasz akumulator powinniśmy, co jakiś czas podładować. Jeśli wyjechaliśmy z ciepłego garażu lub nie ma dużego mrozu to auto powinno szybko się rozgrzać, zanim dojedziemy do korka. Ale jeśli mróz ma kilkanaście stopni lub auto stało cało noc na zewnątrz to już tak szybko ogrzewanie nie zadziała. Czym mniejszy silnik tym będzie to trwało dłużej. Warto też zaznaczyć, że diesele grzeją gorzej niż silniki benzynowe. Spalanie w korku zależnie od różnych czynników może wynosić od 0, 3 do 1, 2 L na godzinę.