Klocki hamulcoweOd początku października na stacjach kontroli obowiązują nowe zasady wykonywania przeglądów. Da się zauważyć dłuższy czas wykonywania przeglądów, oczywiście dostrzeżemy to na stacjach, które zajmują się tym profesjonalne. Zakres badań jest prawie taki sam, ale nieco inaczej podchodzi się do wykrytych usterek. Dzieli się je na trzy grupy: drobne, istotne i stwarzające zagrożenie. Do dotychczas obowiązującego rejestru dołączono katalog i przypisano konkretne defekty do grup.

Jeśli zostanie wykryta usterka z pierwszej grupy to diagnosta nie może nie podbić dowodu. Usterki z dwóch pozostałych grup są wpisywane do rejestru. Jeśli usterka stwarza zagrożenie to nie będzie pozytywnego wyniku, diagnosta musi też zatrzymać dowód osobisty. Jest to grupa najważniejszych usterek, taki samochód nie może na własnych kołach wyjechać ze stacji diagnostycznej. Np. może ot być obluzowanie, ryzyko odpadnięcia układu wydechowego. Brak bębna lub tarczy hamulcowej. Zły stan techniczny szyby, obluzowane siedzenie kierowcy, pęknięcie lub odkształcenie osi, pęknięcie zwrotnicy, brak śrub mocujących koła. Może to być też nadmierne zużycie opon. Auto po stwierdzeniu jednej z tych usterek nie powinno samo wyjechać ze stacji diagnostycznej a dowód rejestracyjny powinien być zatrzymany.