Wielu jest wśród nas kierowców, którzy obawiają się zakupu automatycznej skrzyni, ponieważ sądzą, że koszty jej ewentualnej naprawy są bardzo wysokie. Sprawdźmy czy tak jest w rzeczywistości oraz jaka jest awaryjność tych aut. Jest w tym sporo prawdy, wysoka cena naprawy tych podzespołów wynika z wysokiej ceny części zamiennych do naprawy oraz z faktu, że kosztowne jest samo rozebranie takiej skrzyni.

Przyczyną jest też fakt, że nie ma na rynku wielu specjalistów, którzy zajmują się naprawami automatów. Jeśli chodzi o awaryjność to na pierwszy plan wysuwają się elektrozawory hydrauliczne. Z tym ze nie wynika to ze słabości tego elementu, lecz z zaniedbań w serwisowaniu. Chodzi tu przede wszystkim o zbyt rzadką wymianę oleju w przekładni. Koszt jednego tylko takiego elektrozaworu to kilkaset złotych. Jeśli zajdzie konieczność wymiany całego ich bloku to koszty mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych. Elektrozawory, bowiem nie zawsze da się wymienić pojedynczo. Przy okazji naprawy trzeba też wymienić wszystkie uszczelki, tu może dojść kolejny tysiąc. Zużywa się w skrzyni automatycznej także sprzęgło, którego regeneracja kosztuje około 1000 PLN. Kolejnym elementem, który się zużywa to tarcze cierne, ich wymian to koszt nawet 4000 PLN.