ADACW Polsce cały czas kręci się liczniki, to jest wręcz tradycja by przed pierwszym przeglądem w Polsce skorygować wskazania licznika.

Jeśli chodzi o te elementy to ich ilość na rynku jest bardzo duża, czasem nie mamy pojęcia na jaką firmę się zdecydować.

Mamy z sobą rok 2015 i wiele firm umieszcza statystyki z których wynika jakie auta Polacy wybierali najczęściej w mijającym roku, z drugiej ręki.

Pomyłka przy tankowaniuCo się stanie gdy zamiast benzyny nalejemy olej napędowego lub na odwrót? Jeśli masz nowoczesnego diesla to na pewno wiesz, że nie ma on zbyt wiele wspólnego z motorami poprzednich generacji. Obecne są ciche, szybki i dynamiczne, nic, więc dziwnego ż można zapomnieć, iż pod maska ma się diesla a nie benzyniaka. Pomyłki zdarzają się tez, dlatego że średnica wlewu oleju napędowego jest większa niż benzyny, pistolet z dystrybutora wchodzi w nią bez problemu. Ale co się stanie, jeśli resztki oleju napędowego, jaki był w zbiorniku zmiesza się z benzyną? Wszystko zależy od wielkości dolewki i typu danego silnika. Starsze motory mogą znieść bez większych oznak nawet spore domieszki benzyny do oleju napędowego. Zresztą jakiś czas temu popularne w starszych dieslach było dolewanie odrobiny benzyny w przypadku, gdy w zimie nie było dostępu do zimowego paliwa. Ale w nowszych silnikach już domieszka kilku procent benzyny może unieruchomić nasze auto. Zależnie benzyny do diesla może go nie unieruchomić do razu, silnik może nawet pracować. Ale do czasu, potem się rozsypie. Bywa, że pierwsze objawy pojawią się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów. Do odwrotnej pomyłki dochodzi znacznie rzadziej, bo końcówka wlewu oleju napędowego nie mieści się we wlewie samochodu na benzynę.

ZimaCzy zdarzyło wam się, że drzwi po prostu przymarzły/ Problemu takiego można się spodziewać, gdy po deszczowym dniu przyjdzie mróz. W takim momencie woda, jaka dostała się w szczeliny zamarza.

Bardzo dobre akumulatoryW naszych autach znajdują się akumulatory kwasowo ołowiowe. Mają one całkiem sporo wad, ale jedną podstawową zaletę – koszt produkcji jest niski. Największym mankamentem jest fakt, że starczają one na 2 – 3 lata zamiast na pięć i więcej. Wszystko zależy czy optymalnie dobraliśmy akumulator oraz w jakich warunkach pracy przyjdzie mu di zlać.

Jak wszyscy wiemy doskonale w silniku samochodowym występuje tarcie. Przez to zjawisko dochodzi do uszkodzenia części a także straty energii mechanicznej. Aby ograniczyć to zjawisko wprowadza się miedzy trące o siebie powierzchnie film z oleju. Do tego służy układ smarowania silnika. Widać cały czas rozwój tych układów, muszą one nadążyć za coraz to mocniejszymi osiągami przy jednoczesnych zaostrzeniach norm emisji spalin silniki tak się projektuje by sprawność ich była jak największa przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

LPGInstalacje LPG od wielu już lat cieszą się dużym zainteresowaniem i wydawać by się mogło, że będzie tak cały czas. Przemawiają za tym utrzymujące się od lat korzystne ceny między LPG a paliwami płynnymi. Pod względem aut z LPG nasz kraj w Europie jest na pierwszym miejscu. Wiele osób zastanawia się, dlaczego wszyscy nie jeździmy na gaz skoro jest raniej.

Od nowego roku wszedł w Zycie nowy przepis. Otóż będąc na przeglądzie diagnosta musi spisać stan licznika. W wielu krajach jest to już od wielu lat standard. Dane uzyskane w ten sposób są dostępne dla zainteresowanych osób. Ale w krajach tych właściciel auta może też dostać informacje o danym aucie na wydruku, np. jakie wykryto usterki.

Gdy zaczyna pojawiać się problemy z turbosprężarka to mamy do wyboru zakupić nowa lub zdecydować się na tańszą regenerację. Chodzi tu o sprężarki o zmiennej geometrii, w sumie nie powinno się ich regenerować, ale nie znaczy to, że się tego nie robi. Producenci tych podzespołów twierdzą, że jest to możliwe, ale tylko w fabryce.