Przyjrzyjmy się temu autu na rynku wtórnym, interesują nas modele wyprodukowane po 2008 roku. Auto takie możemy już nabyć za 22 tyś zł. Fiest VI ma ładny wygląd i dobre właściwości jezdne. Mamy do wyboru modele z pięcioma i trzema drzwiami. Kabina jest dość wygodna ale do czołówki segmentu B sporo brakuje. Sporym plusem jest duży kufer oraz dość intrygujący i ciekawy układ kokpitu. Jeśli chodzi o wyposażenie to jest to standardowe, centralny zamek i tym podobne, nic nadzwyczajnego. Chyba że będziemy polowali na odmianę Silver X czy Silver X Plus. Zawieszenie jest zadowalające, dość sprężyste dopasowywane do mocy tego auta. 1.6 TDCi to motor o mocy 75 koni. Eksperci donoszą że w egzemplarzach z początku produkcji mogą się nam przydarzyć luzy. Sam silnik jest konstrukcją Forda i PSA. Po liftingu samochód ten jest też dostępny z mocą 95 KM. W nowszych rocznikach 1.6 zastąpiono 1.4 TDCi który ma 70 KM. Zarówno jeden jak i drugi silnik jest dość prosty w budowie a co za tym idzie i w naprawach. Są także dostępne silniki benzynowe 1.25 który ma 82 KM i 1.4 z 96 konna jednostką. Radzimy się tez wystrzegać motorów 1.6 Ti-VCT które lubią mieć awarię. Średnie zużycie paliwa dla tego auta wynosi 5,0 litra na sto kilometrów.