Astry H zadebiutowała w 2004 roku, potem w roku 2007 zadebiutowała wersja sedan produkowana w Gliwicach.

W 2010 roku pojawiła się nowa generacja modelu, Astra H pozostała jednak w ofercie, jako Astra Classic. Samochód ten nie jest drogi w zakupie i eksploatacji. Jest to doskonała oferta dla osób z ograniczonymi funduszami. Auto to występuje w pełnej gamie nadwoziowej. Do najbardziej popularnych zaliczamy 5 drzwiowego hatchback i kombi. Jeśli chodzi o silniki to jest ich dość sporo. Raczej nie skuśmy się na wersję 1.2. Jako podstawowy powinniśmy wybrać silnik 1.4 Twin Port czyli z łańcuszkiem rozrządu i zmienna długością kanałów dolotowych. 1.6 16V tej jest godny uwagi, sprawdzi się, jeśli będziemy chcieli zainstalować instalację LPG. Jeśli chodzi o diesle to mamy tu 1.3 CDTI z łańcuszkiem rozrządu. Lepszym wyjściem będzie 1.7 CDTI jest on bardziej dynamiczny i cichszy, przy tym wszystkim wcale nie zużywa więcej paliwa. Ale najlepszy z wysokoprężnych motorów będzie 1.9 CDTI, widać to zresztą po cenach. Jeśli chodzi o korozję to trafia się ona powierzchnie, najczęściej na tylnej klapie i w okolicy lusterek.