Auta na prąd nieznacznie, ale tanieją, czasem mamy do kupienia auto np. 3 letnie, czy to oznacza, że po tym czasie akumulator jest do wymiany? W autach są montowane w większości przypadków baterie litowo-jonowe, zużywają się one niezależnie od tego czy się ich wyzywa czy też nie.

Większy wpływ maja warunki, w jakich dana bateria jest przechowywana. Nowa bateria to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dlatego bliżej trzeba się przyjrzeć sprawie zużywania się baterii, bo auto, które kosztowało 150 000 po trzech latach kosztuje 50 000 i ma mały przebieg, czyli idealny zakup. Dodam jeszcze tylko, że technologia litowo jonowa cały czas się rozwija. Baterie montowane w owych samochodach na dzień dzisiejszy wytrwają nawet dwu krotnie więcej jak te montowane jeszcze cztery lata temu. Baterie te w porównaniu ze zwykłymi akumulatorami mogą zgromadzić do pięciu razy więcej energii w przeliczeniu na ich masę. Nie wymagają one też okresowych przeglądów. Ładowanie trwa też szybciej, mają tez duży prąd rozruchowy, co pozwala na zamontowanie dużego silnika. Akumulatory te są bardzo wrażliwe na temperaturę otoczenia a co za tym idzie bardzo źle znoszą przegrzanie. Dlatego w autach na prąd podstawowym zadaniem Klimy Est nie chłodzenie wnętrza a akumulatora.