Na rynku wtórnym modele te są bardzo popularne, co przekłada się na ich wysoka cenę względem konkurencji. Zacznijmy od zabezpieczenia antykorozyjnego, które stanowi pietę Achillesowa Toyoty. Najstarsze modele mają dopiero siedem lat, więc nie można za wiele o nich powiedzieć, ale rokują pozytywnie. Widać jedynie korozje układy wydechowego i mechanicznych elementów podwozia.

Jeśli chodzi, o jakość wykonania wnętrza to nie jest już tak kolorowo. Gatunek zastosowanych tworzyw sztucznych nie należy do najlepszych, dominują tu twarde plastiki, które bardzo łatwo się rysują. Na konsoli środkowej znajduje się srebrny lakier, który dość szybko się wyciera. Na rynku wtórnym jest sporo samochodów poflotowych, w tych egzemplarzach widać to wszystko dokładnie. Jeśli chodzi o zawieszenie to z przodu znajduje się McPerson tak jak u poprzednika. Za to z tyłu już zwykła belka skrętna. Jeśli chodzi o motory to największa popularnością cieszą się auta z silnikami 1.4D-4D. Są to silniki wystarczające do spokojnej jazdy i zużywające niewielkie ilości paliwa. Jednostki te są też bardzo wytrzymałe, co jest obecnie czymś rzadko spotykanym. Wielu użytkowników twierdzi, że jest to najlepszy silnik w tej klasie aut. No i ceny za Aurisa z motorem 1.6 VVT z roku 2007 zapłacimy 25 tyś zł, czyli dużo.