Astry H zadebiutowała w 2004 roku, potem w roku 2007 zadebiutowała wersja sedan produkowana w Gliwicach.

Corsa DJakiś czas temu w salonach zagościła corsa kolejnej generacji, zatem jest to dobry moment do zakupu poprzednika z drugiej ręki. Sprawdźmy jakie są mocne i słabe punkty tego auta. Auto to ukazało swe oblicze w 2006 roku. Stylistyka jak na tamte lata dość nowoczesna, szeroka paleta silników i niezłe wyposażenie czyniły je dość atrakcyjnym. Dziś największym plusem jest to ze za około 12000 możemy mieć auto dobrze rokujące na przyszłość. Jednak w tej cenie często to będzie auto z dużym przebiegiem, bo nie rzadko były one użytkowane, jako samochody służbowe, komfort wyboru daje nam dopiero przedział od 15 do 20 tyś PLN. W tej cenie kupimy auto zarówno z silnikiem benzynowym jak i diesla. Na 20 – 30 tyś są wyceniane egzemplarze poliftingowe, czyli po 2010 roku. Modernizacja, jaka się odbyła w tym okresie była dość symboliczna. Przy zakupie najważniejsze by zwrócić uwagę na motor. Raczej odradza się zakup z silnikiem 1.0, Jeśli już jesteśmy zwolennikami benzyniaków to lepiej już się prezentuje 1.2, Ale najlepszym rozwiązaniem będzie 1.4 Twinport. Zarówno 1.2 Jak i 1.4 były oferowane z fabryczną instalacją LPG. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to popularnością wśród użytkowników najbardziej cieszy się motor 1.3 CDTI.

Honda Civic VIIIZa auto to musimy na rynku wtórnym dać przynajmniej 20.000, Omawiana generacja Hondy Civic była produkowana w latach 2005 – 2012. Zatem musimy dać sporo pieniędzy za auto dziesięcio letnie. Ale to nie wszystko, bo jeśli chcemy nabyć auto dobrze wyposażone to cena może dojść nawet do 30.000.

Auta na prąd nieznacznie, ale tanieją, czasem mamy do kupienia auto np. 3 letnie, czy to oznacza, że po tym czasie akumulator jest do wymiany? W autach są montowane w większości przypadków baterie litowo-jonowe, zużywają się one niezależnie od tego czy się ich wyzywa czy też nie.

W tym segmencie będzie to prawdziwe wyzwanie by zakupić auto sprawne, dobrze utrzymane i jeszcze w tej cenie. Od razu można powiedzieć, że znalezienie egzemplarza dobrego będzie nie najłatwiejsze. Mówi o tym sam fakt, że to autem z tym rodzajem silników jeździ się dużo i często. Nawet auta uznawane za długowieczne moa nie być za wiele warte. Dlatego też jednym z kryteriów powinna być cena napraw auta.

SamochódAuto to w momencie debiutu było bardzo dobrze dopracowane pod względem technicznym i estetycznym. Świadczy o tym chociażby zastosowanie tylko nowoczesnych silników z doładowaniem. Długość zewnętrzna to 4, 4 metra, co czyni to auto SUV-em średniej wielkości. Kabina mimo tego jest spora i przyjazna kierowcy. Wnętrze jest szerokie, fotele wygodne, nie ma, do czego się przyczepić. Są wersje rożne, niektóre bardzo bogate z całą masa dodatków.

Na rynku wtórnym modele te są bardzo popularne, co przekłada się na ich wysoka cenę względem konkurencji. Zacznijmy od zabezpieczenia antykorozyjnego, które stanowi pietę Achillesowa Toyoty. Najstarsze modele mają dopiero siedem lat, więc nie można za wiele o nich powiedzieć, ale rokują pozytywnie. Widać jedynie korozje układy wydechowego i mechanicznych elementów podwozia.

Przedstawimy tu auta używane, które można nabyć na rynku wtórnym za niska kwotę. Dodatkowo będą to samochody tanie w eksploatacji. Za około 5000-7000zł możemy nabyć nissana Almerę II. Auto to nie jest najlepszym japońskim samochodem, lecz nie ma, co się jej bać. Za połowę wcześniejszej kwoty możemy zakupić fiata Brava. Samochody te nie tak łatwo sprzedać jak Pandę i Punto, na nie ciągle jest popyt.

Obecnie na rynku mamy możliwość zakupu Astry drugiej, trzeciej i czwartej generacji. Sprawdźmy, które auto będzie najlepiej do nas pasowało. Astra jest najbardziej popularnym modelem na rynku wtórnym w naszym kraju. Nie ważne, którą weźmiemy generację pod lupę to zawsze będzie ona w pierwszej piątce najczęściej kupowanych aut. Decyduje o tym kilka czynników, ale najważniejszy wydaje się fakt, że według wskaźników Astra jest autem o niezbyt częstej usterkowości.

Przyjrzyjmy się temu autu, będzie nas interesował przedział między 2005 a 2008 rokiem. Musimy szykować na ten samochód jakieś 33 tyś zł. Jednym z ciekawszych motorów jest 2.7 TDI o silniku 180 konnym. Audi stanowczo trwa przy przednim napadzie jak by na przekór innym producentom którzy wolna tylni napęd lub na dwie osie. Wśród ewentualnych klientowi znajdziemy zwolenników jednego i drugiego napędu. Mi najbardziej podoba się model kombi, choć ładowność bagażnika nie doprowadza do zawrotu głowy. Spośród silników największa popularności cieszyły się motory V6 i to ich jest najwięcej na rynku wtórnym. Alternatywą są jednostki wysokoprężne R4 ale są zawodne. W A6 z tego przedziału wiekowego czasem zdażają się awarie rozrządu który niby to jest bezobsługowy ale po prostu czasem lubi się zepsuć. Są to dosyć spore koszty nie wspominając o tym że trzeba rozebrać pól przodu samochodu. Awaryjna i droga jest tez montowana w tych modelach przekładnia. Jeśli chodzi o karoserię to nie mamy się o co martwić, tak samo jak o trwałość wnętrza pojazdu. Sam silnik pod względem mechanicznym jest bardzo trwały. Jeśli chodzi o awarie to najczęściej są to drobiazgi. Choć wspomniana naprawa rozrządu może wynieść nawet 10.000 zł. Jeśli chodzi o jednostki napędowe i spalanie to 3.0 spala około litra więcej niż 2.7.